Erasmus +



Innovative Methodologies and ICT Tools in the Classroom

https://www.pmserasmusplus.com/innovatives-methodologies-in-the-digital-classroom

A továbbképzés, amit azért választottam, hogy fejlesszem info-kommunikációs technikáimat, a tervezetnek megfelelően alakult. Vasárnap rövid tájékoztatást kaptunk a helyszínről, a városról és a helyi kultúráról, majd irányított interjúk segítségével ismerkedtünk meg egymással, végül egy helyi idegenvezetővel jártuk be Reykjavík városát. Délelőttönként 9-14 óráig tanórai keretek között zajlott a műhelymunka, délután pedig mindenki a szabadidejében igyekezett felfedezni az országot. Sok jól használható módszert ismertünk és ismertettünk meg egymással, amik gyakorlati útmutatást nyújtanak a motiválatlan diákok aktivizálásához; erősödött a multidiszciplináris szemléletünk; valamint kulturális tudnivalókkal is gazdagodtunk.

Annak ellenére, hogy különböző területen dolgozunk, hatékony volt az együttműködés a csoporton belül, melynek során megismertük országaink (Bulgária, a Cseh Köztársaság, Görögország, Magyarország, Németország, Olaszország, Spanyolország és Szlovénia) oktatási rendszerét. Ez a multikulturális közeg tovább erősítette európai identitásunkat, és arra törekszünk, hogy szakmai látogatások és diákmobillitások keretein belül ezek a kapcsolatok kiteljesedjenek.

Összességében nagyon tartalmas és mozgalmas hetet tölthettem Izlandon, amit a tanuláson túl számos dolog tesz emlékezetessé. A képző által ajánlott költségtérítéses lehetőségekkel élve részt vettem az általuk szervezett kirándulásokon. Eljutottam a 2021-es vulkánkitörés helyszínére, fürödtem az Európában egyedülálló Kék lagúnában, jártam az első izlandi parlamentnél (Parliament Meadows), egy óriás gejzírnél (Churn Geysír) és a lélegzetelállító Gullfoss vízesésnél, valamint csodálattal néztem a Perlan vulkán- és sarki fény bemutatóit, illetve a múzeumban kialakított jégbarlangot.

 

Köszönöm a lehetőséget Erasmus+! Igazi élményben volt részem!

https://www.facebook.com/kiskorostv/videos/1214230049968222

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1450680245732315&set=pcb.6688086881242147

Szabó Márta Erika, angoltanár






IKT képzés Ciprus, Limassol

2023- július 3-7 között került megrendezésre az IKT képzés Cipruson, Limassolban a Bayswater, Ciprus képző szervezésében. Bár  a képzésre érkezés előtt kissé akadozott az információáramlás a képző és köztem a hét ennek ellenére gördülékenyen ment. Ez az intézmény alapvetően egy nyelviskola, amelyik egy másik képzővel egy intézményben található. Az előző évhez képest kisebb létszámú csoportok voltak, én egy hat fős csoportba kerültem, ami nagyon praktikus volt, hiszen az órán tanultakat gyakorlatban rögtön ki is próbálhattuk és a tanár is tudott személyre szólóan segíteni és rengeteg kérdésre válaszolni.

Minden nap egy-egy témakörbe tartozó online felületcsoportot ismertünk meg. Első csoportként a diákokkal való interaktív, online lehetőségeket kutattuk fel, például teamup, flipgrid, edpuzzle, islcollective. Másodsorban a kollégákkal való együttműködési felületeit próbáltuk ki, például: tricider, pbl, trello. Továbbá a mérés, értékelés, tanulói fejlődés dokumentálására alkalmas IKT eszközökkel dolgoztunk (mentimeter, formative, quizzez,socrative). A hét elején és végén feladattípusokhoz használtató anyagot (powtoon, makebeliefcomix, moma) valamint egy listát kaptunk, amit hazatérve végignézhettünk.

Egy kicsit furcsa volt, hogy a nemzetközi aspektus (egymás országainak, intézményeinek megismerése) háttérbe szorult például nem volt alkalom a saját ország , intézmény bemutatására, maga  a képzés rendkívül hasznos és gyakorlati volt. Délután 14.00-ig voltak az órák, utána szabad program volt. Két délután hirdettek meg buszos kirándulást, az egyik fizetős volt a másik ingyenes. Cipruson a tengerpartok gyönyörűek és mint makulátlan tiszták (legalábbis ahol én voltam), az éttermek stb teljesen megfizethető. Ciprus déli része görögök által lakott, az északi török, ide nem volt lehetőségem átmenni. A buszsofőrök, taxisofőrök és általában az emberek nagyon segítőkészek, kedvesek. Apartmant jó itt kibérelni, tiszták, jó méretűek (én saját szervezésben mentem, Páfoszon tudom ajánlani a Danaos 2 complex apartman szobáit, Limassolban pedig –aki bírja  a lépcsőzést-annak a Silver Apartman Loft-ot). Sok helyre érdemesebb taxival menni, oda a „Bolt” alkalmazást használtam.  Ha valaki ezt/itteni képzést választja, próbálja ki a Meze nevű fogást, ami valójában 5 előételből és 5 főételből álló terülj-terülj asztalkám. Nem bántam meg a választásomat!

 

További információk az Erasmus+ és a képzésemről fotókkal:

https://www.facebook.com/kiskorostv/videos/140280452435645

https://www.facebook.com/groups/www.kevi.hu

Pethő Szűcs Mária


 




In the Classroom and Beyond


 

Erasmus+ mobilitás 2021. december 31-2023. január 30.

A tanári hivatás folyamatos fejlesztésre, szemléletváltásra szorul. Rendszeresen szükség van új ihletre, lendületre, hogy innovatív eszközökkel, módszerekkel át tudjuk alakítani a hagyományos oktatást. Ez csak egész életen át tartó tanulással valósítható meg, amiben nagy segítséget jelentenek az európai uniós pályázatok, hogy a munkatársak és a diákok egyaránt nyitott, kritikusan gondolkodó európai állampolgárok legyenek, akik számára fontos az együttműködés, más kultúrák megértése és tiszteletben tartása, valamint az egyre sokszínűbb társadalmakba való beilleszkedés. Célul tűztük ki, hogy a projekt során fejlődjön a résztvevők módszertani tudása, illetve digitális kompetenciája, ami nélkülözhetetlen a 21. században. Digitális tudás nélkül nem lehet módszertanilag változatos órát tartani, míg módszertani tudás nélkül semmit nem érnek a megismert eszközök és programok. További fontos témáink a fenntarthatóság és a társadalmi szerepvállalás, amik szintén szerepelnek az európai uniós prioritások között, és iskolánk is nagyon fontosnak érzi, hogy tudatosságra nevelje a diákokat. Végül feladatunk az európai identitás erősítése, ami nemzetközi környezetben valósítható meg a legnagyobb mértékben.

Intézményünk, a Kiskőrösi Petőfi Sándor Evangélikus Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium és Technikum In the Classroom and Beyond című Erasmus+ pályázatának köszönhetően 11 pedagógus vehetett részt 2022 nyarán továbbképzéseken különböző európai helyszíneken (Írország, Málta, Németország és Spanyolország), majd 2022 szeptemberében 11 diák utazik Dublinba egy kéthetes tanulmányi kirándulásra. Az alábbiakban a már megvalósult mobilitásokat mutatják be a résztvevők pár mondatban.

https://www.facebook.com/kiskorostv/videos/1248706182333754

https://www.youtube.com/watch?v=UojtPgE07PI&t=40s

Methodology and Language Development

https://www.ces-schools.com/english-courses/teacher-courses/methodology-and-language-development/

Több okból esett a választásom a Methodology and Language Development kurzusra. A továbbképzés elvégzése segítséget nyújt a tanulás támogatásában és az egyéni bánásmód érvényesítésében, egyrészt a verseny- és vizsgafelkészítés során, másrészt gyakorlati útmutatást nyújt a motiválatlan diákok aktivizálásához az online és jelenléti órákon. Bár a továbbképzés némileg eltért a tervezettől a résztvevők különböző nyelvi szintje és elvárásai miatt, kiváló példát adott arra, hogyan lehet eredményesen dolgozni vegyes képességű csoportokkal, illetve kihasználni a szociális tanulásban rejlő lehetőségeket.

Sok jól használható módszert ismertünk és ismertettünk meg egymással, erősödött a multidiszciplináris szemléletünk, valamint bővültek a kulturális ismereteink is, elsősorban a délutáni előadások során. A négy alapkészség és a kiejtés fejlesztésére a kommunikatív megközelítést alkalmaztuk, ahol a helyes nyelvhasználatot mai modern beszédhelyzetekben és autentikus szövegeken keresztül sajátítottuk el.

Annak ellenére, hogy különböző nyelvtanítási területen dolgozunk, hatékony volt az együttműködés a csoporton belül, és megosztottuk egymással jó gyakorlatainkat, valamint tanítási nehézségeinket egyaránt, s ezáltal megismertük országaink (Németország, Spanyolország, Magyarország és a Cseh Köztársaság) oktatási rendszerét. Ez a multikulturális közeg tovább erősítette európai identitásunkat.

Összességében nagyon tartalmas és mozgalmas két hetet tölthettem Dublinban, amit a képzésen túl számos dolog tesz emlékezetessé. Délutánonként igyekeztem kihasználni az időt kirándulással és múzeumlátogatással; hétvégén pedig hosszabb utazásokon vettem részt, így eljutottam az észak-írországi Belfastba és az Óriások útjához (Giant’s Causeway), az Atlanti-óceán partján található Moher-sziklákhoz (Cliffs of Moher), valamint ellátogattam olyan bájos kis városokba, mint Galway, Howth és Malahide. Köszönöm a lehetőséget Erasmus+! Igazi élményben volt részem!

https://www.facebook.com/hashtag/centreofenglishstudies?__gid__=675194189198143

Szabó Márta Erika, angoltanár




Creativity and Motivation in the Classroom with Teacher Language Developement

Testnevelés- földrajz szakos tanárként választottam ezt a nyelvi képzést. Orosz, francia és német nyelv tanulása után nagyon hasznosnak gondoltam, hogy angolul is elkezdetem tanulni. Elsősorban a szabadidőmben használtam ki, saját angol szakos kolléganőim segítségét kérve a nyelv megismerésében. Így nagy kihívás volt számomra, hogy az iskolámból egyedül utaztam el, és Máltán is egyedüli magyarként vettem részt az iskolai foglalkozásokon. Az Easy Shool of Language nyelviskola által lefoglalt szálláson sem volt magyar hallgató. Teljes mértékben tudtam így élesben gyakorolni az angol nyelvet.

A foglalkozások kettő héten keresztül 9.00- 14.30-ig tartottak, kettő félórás szünettel. Naponta különböző témakörök átismétlése során egy- egy nyelvtani tudnivaló köré ágyazódtak be. A fiatal, nagyon kedves Tanárnő nagyon sokféle módszer használatával tette változatossá óráinkat. A délutáni foglalkozáson pedig Málta történelmével, kultúrájával, hagyományaival ismerkedtünk meg csoporttársaimmal. Ők is különböző nemzetiségűek voltak, cseh, szlovák, lengyel, német, spanyol, olasz, japán és kínai. Majd a csoporttársaim országaival ismerkedtem meg. Tehát nekem is be kellett számolnom Magyarországról a különféle témákban.

Nagyon sok aktuális témával is foglalkoztunk, mindig összehasonlítva az egyes országok ilyen jellegzetességeit. Például az iskolarendszerek, környezetvédelem, fenntarthatóság, munkalehetőségek vagy a migráns helyzet.

A foglalkozások után kirándulásokat szervezett az iskola idegenvezetővel. Így Valetta nevezetességeivel, templomaival a kikötőivel és kertjeivel is megismerkedhettem. Elutazhattam Mdina városába, Popey village- be és még számos helyre. Hajóval kiránduláson vettem részt Gozo, Comino- szigetén, ahol láthattam a Blue Lagoon-t is. Mint földrajz szakos felejthetetlen élmény volt.

A szállásom Sliema városában volt, ami a tengerparton fekszik, így mindennap futhattam a parton és úszhattam a harminc fokos vízben a medúzák mellett, így a sportolási lehetőségem is adott volt.

Szabó Gabriella

Testnevelés- földrajz szakos



 





Happy teachers, happy schools

2022. augusztus 1-12 között Barcelona adott helyszínt annak a kéthetes kurzusnak, amit Boldog tanárok, boldog iskolák ( https://www.teacheracademy.eu/course/mindfulness-and-positive-education/ ) címmel hirdettek meg az Erazmus + képzésen belül. Mint iskolalelkész, hittanár érdeklődve kerestem olyan kurzust, amit nem csak tanárok választhattak, ami könnyen beépíthető iskolánk életébe, illetve a jelenlegi szükségeinkre építő anyagot ad át. Meglepődve tapasztaltam, hogy a holisztikus szemlélet milyen erősen megjelenik a kurzuskínálatban, s mennyire nem csak az ismeretanyag átadás, átvétel van középpontban, hanem a diákok és tanárok jólléte, személyiségfejlesztése, stressz és konfliktuskezelése is fókuszba kerül a kínálatban. Ezt mutatja az is, hogy az első heti csoportomban iskolapszichológus, sőt iskolatitkár, adminisztratív feladatokat ellátó kollégák is jelen voltak. Az első héten Marta Mandolini, a School of Creativity in Barcelona olasz oktatója vezette azt a 18 fős csoportot, amiben a magyarokon kívül Belgiumból, Lengyelországból, Csehországból voltak jelen. Ennek a hétnek fókuszában a well-being, azaz lelki jóllét volt, aminek modelleivel, elemeivel ismerkedhettünk meg és ezeknek fényében reflektálhattunk saját, kollégáink vagy az intézményünk egészének lelki egészségére. Másik hangsúly az érzelmi intelligencián volt, illetve annak fejlesztésének lehetőségein. Emellett számos technikával ismerkedhettünk meg, amivel felmérhetjük, illetve fejleszthetjük a tanulók és pedagógusok motivációját, csoportdinamikáját. Izgalmas volt egymás intézményeivel megismerkedni akár saját országon belül, akár európaszerte és jó érzés volt saját országomat, városomat, intézményemet bemutatni, egészen friss szemmel néztem az addig megszokott dolgokra. A második héten Marina Moreno Herranz spanyol képző vezette az oktatást, ami a Mindfullness, azaz Tudatos jelenlét témakörében mélyedt el. Megismerkedhettünk az alapítókkal, a kialakult irányzatokkal és keresztény intézményből érkezve különösen érdekes volt megvizsgálni, vajon mennyire hangolható össze a keresztény hittel ez az irányzat. Ez a kurzus különösen is motiváló volt, mert nem padokban ülve, hanem külső helyszínen zajlott egy része, ahol mozgás, kreatív módok (festés, agyag) segítségével vezettek bennünket, hogyan is tudunk a jelenben élni, ami valljuk be nem egyszerű a pedagógusnak, akinek hetekre, hónapokra előre kell terveznie és lelki szemei előtt folyamatosan listák lebegnek. Különösen is fontos ez most, amikor a pandémia illetve a szomszédban zajló háború miatt a jövőbe vetett hitünk megroppanhat és lenyomhat bennünket az aggódás a jövő felől mind pedagógusi szemszögből, mind magánemberként, ami szintén befolyásolja a pedagógiai munkát. A képzés lehetőséget ad arra, hogy sikerüljön gyakorlással fellélegezni a jövőtől való félelem alól és koncentrálni az épp előttünk levő feldatokra, órákra, diákokra vagy kollégákra. Technikái között légzőgyakorlatokat, meditációs módszerekkel is megismerkedhettünk és ki is próbálhattuk őket.

Emellett képzőink folyamatosan bevezettek minket a katalán világba, kultúrába, történelembe s nem utolsósorban annak oktatási rendszerébe, ami meglepődve tapasztaltam mennyire eltér a spanyoltól.  Lelkészként felkerestem vasárnap egy anglikán gyülekezetet- evangélikusok csupán 80-100-an vannak Spanyolországban- ahol nemzetközi, angol nyelvű gyülekezetben ünnepelhettem a vasárnapot, mint kiderült egy másik evangélikus lelkésszel, aki Finnországból érkezett, aki szintén volt már Erazmus képzésen. Kicsi a világ!

http://www.kiskorostv.hu/hirek.php?hirid=7686

https://www.facebook.com/plugins/post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fmarcsi.szucs.9%2Fposts%2Fpfbid02eP3Zcd4tKnwrCPxFbhqZQSU1ZJAUnQRsKX4zYHXT4qmAhXSfZJ8ftTgdac7b9Rshl&show_text=true&width=500"


Pethő-Szűcs Mária